Tuesday, August 10, 2010

nasi ganja...





Sape pernah dengar pasal nasi ganja Ipoh?? And sape pernah makan nasi ganja angkat tangan?? Hehehe. Untuk aku, aku baru je try few days back...and hari ini aku try dekat Yong Suan pulak. Setahu aku la, dekat Ipoh ni ada 2 tempat je jual nasi ganja, dekat Vanggey(Greentown/Menglembu) & Yong Suan(dekat dengan Gerbang Malam Ipoh). Days before, aku diperkenalkan dengan nasi ganja Vanggey, rasa dia not bad laa...but still hati rasa tak puas lagi sebab member2 cakap nasi ganja Yong Suan sedap lagi. So hari ni, kitorang keluar lagi pergi hunting for nasi ganja, kali ni tak nak tersesat lagi, so pergi heret Nizam & Che'ox pergi same. And yeayy...we did it. Laa, senang je rupa nya nak cari, semalam punya la susah payah nak cari. hahaha. End up, aku laa yang makan paling banyak. Makan sepinggan nasi, then pergi ambik lagi nasi si ctkay, mata Nizam dah macam nak terjojol keluar kan tengok aku makan bertambah. Ahaks. Chill laa abanggg...adik mu ini suka makan, lagi2 makanan yang sedap. hehe. ;p After all, aku lagi suka nasi ganja Yong Suan daripada Vanggey sebab...(1) Ayam dia garing and sedap lagi daripada Vanggey, (2) Kuah yg sedap (x dpt nak gmbarkan,korang patot try), (3) Suasana yg happening & penuh dengan orang & (4) bila aku makan dekat Yong Suan, aku rasa puas hati sangat2, macam ada 1 perasaan macam happy laa lepas makan and perasaan tu aku tak dapat kat Vanggey, barulah betul kena ganja, terserlah keganjaan dia. hahaha. All in all, aku bagi rating 5 bintang untuk makanan lunch aku harini, puas hati gile ah. Rasa nak pergi lagi lepas Raya nanti. hahaha.




2 comments:

eQeEn si rAma2! said...

ble pergi lagi bg taw..nak kirimmm...~

msHanum said...

wokeyy...sure kitorg g lg...nti ade kosong kitorg ajak ko skali ek. ;)