Sunday, August 8, 2010

hati ku mendung..





Hello. Semacam mendung je cuaca hati aku hari ni. Haish. Payah la rasa macam ni, please go away bole tak. huhu. Oh ya, this week balik rumah, rindu bonda, and bonda pun ada buat kenduri sempena nak Ramadhan & tahlil. It was our 1st time to organize kenduri since we moved in there in 2004, so extremely excited even balik tergopoh-gapah selepas ability test on saturday. Tapi takpe, demi bonda tercinta, tak mahu beliau susah payah kemas2, balik kena naik bus lompat2 pun i sanggup. hehe. So the kenduri was awesome, berjaya mengumpulkan semua sanak saudara and bantai borak sampai pagi and tidur tunggang terbalik dekat ruang tamu, rasa dah macam nak raya. haha. And makcik2 kate, "ni dah macam nak buat kenduri kawin dah ni, haa sape yang kahwin dulu nih, kak ya ke banglong??" Ohh..cepat2 je aku tuding jari kat abang sambil selamba jawab, "kak ya paling awal 28, paling lambat 29.haha" Bolehh?? Hahaha.



Oh ya, cerita bab ability test tadi, test tu pun awesome gak. Takde reason kenapa ia awesome tapi aku gembira, tu je dapat cakap. Tapi ada 1 insiden yang turn off mood aku pagi2 buta hari Sabtu hari tu. This 1 lady dah la masuk test tu lambat, then dengan gaya separa datinnya datang2 pergi keletak keletuk mouse tu sambil membebel, "ape ni x boleh, macam mane nak bukak ni...bla bla bla" Ikutkan hati nak je cakap,"ko blah je boleh??" Tapi sebab mood aku baik pagi2, aku malas la nak tunjuk kekasaran aku kan, aku cakap, "komputer tu x boleh pakai tadi..." Then this lady yang sopan santun tahap Lela Manja pusing pandang aku, "hish babi la komputer ni" Hoiii akai ada ka, ko tuh dah la pakai tudung, muke boleh tahan lawa, ada rupa, gaya semua ada tapi perangai macam bangsat kan. Dah la kau pandang muka aku kut, kalau kau ada hal lama tak puas hati cakap... Dah mula la aku tak hormat orang macam ni kan, akai letak kat kepala lutut. After all, sorry la beb, i cant tolerate dengan orang yang xde moral, pakai sopan2 tapi perangai macam PKM. So, tolong la jangan wujud depan mata aku so that aku tak rasa sakit hati memaki hamun kau pulak lepas ni. Ok end of this. Lagi satu, tonite baru dapat tahu yang MAI nak buat operation tomorrow, buang apendix. Hoping for the best for him. Risau tu takyah cakap la kan, semoga nothing happen to him. Ehmm...GOOD LUCK!





No comments: