Tuesday, February 9, 2010

fikir terlalu ke depan...

Hello hello hello. How's your life going huh? Harap maklum, di tanah gersang sekarang sangat la teramat gersang nya, so cikHanum sangat tak larat n hampir putus asa nak ke kelas. Tapi, ku gigihkan jua. So, this week dah start all the labs and tutorial classes. Aku berjaya pergi ke semua class di atas n berharap sangat semangat rajin ni sampai ke penghujungnya. Amin...

Oh yaa, pasal cupcakes untuk Kak Sally tu, sudah di delivery pagi. And, Kak Sally dengan excited called aku time dalam tutor Data Mining pagi tadi. Ermm, lega tengok Kak Sally happy. Aku & Qeng pun happy jugak. Diorang la penghibur duka lara kami masa intern dulu. Oh, rindu nya mereka, teramat rindu. Ok, abaikan...


Tadi, aku sempat sembang-sembang petang dengan MAI. Aku cakap aku teringin nak borak-borak pasal kahwin dengan dia...

cikH : u bukan nya that type of person kan, nak kahwin pun lambat. :'(

MAI : Oh nak cakap ape?

*wow,sporting la pulak mamat ni harini ;p*

cikH : i nak anak! and, nak kahwin... haha...

MAI : errmm... ok let me make u clear about this. i bukan taknak kahwin, tapi i rasa i will more focusing on family first. u should do the same. focus on ur parents first. before we want to settle down everything, make our parents stable dulu. apa2 hal, stable kan diorang dulu. and for me, kahwin ni is expanding the family. so, if i want to expand, i'll get married, if not i'll just focusing on my family je. so, no need pening2 fikir pasal kahwin k, kahwin muda byk tak elok nya...

*mak aii, tak ley panjang lagi explain bang ooii...*

cikH : errmm... oh yeke. tp i nak baby. tu je. hihi... *terbayang pic di bawah*

*aku da xtau nak cakap ape, xde mood pun ada, kecewa menonggeng pun ada*

MAI : alaa... relaks la, belum masa nya lagi kan. sampai masa ada la k...? Time tu nak anak 10-20 pun takpe...

*sengal! Agak2 ar 20, 10 tu ok lagi. Haha*

cikH : ermm ok2...

*malas dah nak dengar khutbah. ^.^*

Errmm... Actually, aku takde la kesah sangat pasal all these things sebab aku pun tak tahu lagi jodoh aku dengan siapa kan, tapi saja menggatal nak tahu. Saja nak fikir orang besar sikit. Haha. So aku sometimes disagree dengan MAI ni, tapi ni lah dia yang sebenarnya, and sometimes i can't accept it. Aku nak ada keluarga sendiri dalam usia aku 25 tahun ke atas, and tak mahu la ada anak kecik time pinggang aku dah tak larat nak bongkok cam nenek tua. Bukan nye lelaki yang nak jaga pun, kaum ibu jugak yang terbongkok2, terkejar2 anak ko yang lasak tu. Tapi aku tau, MAI cakap tu muktamad. Agaknya, time dia dah kerja nanti dia nak tak tukar fikiran dia tak. Haha... *alaa, belum tentu jodoh aku dengan MAI pun. semua Dia punya kuasa. Dia Lebih Mengetahui*


~best siot kalo boley gebang2 ngn member2 citer pasal anak~




disclaimer : aku tahu apa aku tulis ni mengarut. so sila tinggalkan page ini seberapa segera n mind ur own business dude. ini hanyalah coretan hati aku sahaja. renung-renungkan dan selamat beramal.




No comments: