Thursday, February 18, 2010

CNY holiday...


Oh, today sangat boring and taktahu nak buat apa, so probably me myself akan publish several posts untuk hindarkan diri terasa bosan terlampau. So, mai sini aku nak cerita apa yang aku buat during the CNY holiday. Well, what makes me happy most is going for bertunang one of MAI's cousin. I've never been invited for such family occasion like this tapi mak MAI insist for me to hadir sama, katanya boleh la tolong2, so takpela, aku fikir, aku nak bertunang nya entah bila so kalo aku tolong2 majlis orang ni mana la tau dapat berkat ke kan... *kahwin je ko pikir kan...ishk2* So, here's some of the pics which took it myself using my 2.0 mega pixel cameraphone(the quality explains everything..) & FB.


~the pink lady(yg mcm nak tampar orang tu) is my soon-to-be my MIL...haha..soon la sangat kan... ;p



~ there's k.lina and her hantaran or apa ntah yg should be given to pihak lelaki(oh sorry sebab ada blocking pulak)

~the sweet version of k.lina

~with mak usu.oh btw, selendang itu gue yg pilih pada hari yg sebelumnya di Jln TAR. Masa keluar kedai tu mak MAI bisik, "Hanum, nti engt ek kedai ni.." Weehuu...

~amik berkat.hihi.oh, make-up itu sgt flawless..aku suka. the eyes, the mak a.k.a pak andam used 'light smoky eyes' style.


~with some of MAI's cousins. 'enterframe' is my other name... ;p



The ceremony was superb. Masa tengah sarung cincin tu i can't help myself from lari jauh2 daripada hall, because i'm going to cry. Cry sebab gembira untuk Kak Lina yang akan melangkah ke satu lagi stage dalam hidup. Ermm, i wish i have the same chance too. InsyaAllah. Oh, lagi satu, that last Sunday jugak buat julung kalinya aku di introduce kepada makcik MAI yang paling 'cenge' *orang utara kata garang*. Fuhh, berpeluh macam nak jumpa bakal mak mentua, jumpa mak MAI pun aku boley senyum lagi. Hihi. So alhamdulillah everything goes well. Makcik dia pun tak laser aku, agaknya puas la mak MAI baca jampi serapah nak lembutkan hati auntie ni. Bukan mak MAI je, aku pun dalam hati dah baca segala doa yang aku tahu before nak jumpa tu, tinggal nak baca doa qunut je belum lagi. Haha. But at last happy sangat because we had fun. Borak2 and gossip2 all the way sampai ceremony abes. Nak balik ambik kau, bekal buah tangan tak boleh nak banyak lagi, semua benda mak kak Lina nak tapaukan aku. Almaklumla, anak buah favourite kot *perasan aku* Haha. So that's the end of Sunday's story, ada lagi another activity tapi xde pics la, so takde mood nak cerita. Just after balik from rumah kak lina tu, me and my parents rushed back to Kuala Pilah, saja2 balik kampung, but then sampai je my uncle and anak2 dia nak pergi melaka, waa, pe lagi sempit2 masuk dalam kereta pergi melaka pulak. Yeehuu, for the very first time aku naik River Cruise & ship yang swing tu, ambik kau pening tak hengat, nasib baik tak muntah. So, the morale of the story, "kau memang tak sesuai naik roller-coaster or swing yang sangat extreme ye cikHanum, kau memang jenis gayat..." hihi.











No comments: