Friday, September 11, 2009

11 September

Smayang Jumaat! sometimes girls yg keja ofis sure menantikan saat dan ketika ni. Korang engat laki je ke yang berpusu-pusu nak kuar time lunch awal, org pompuan kalo boleh nak kuar lagi awal tau, kalah orang yang nk g Jumaat. Alasan yang slalu bagi "nak tlg bentang sejadah kt masjid" haha! sengal!



Rini, 11September bersamaan Jumaat, aku pun sama join boss aku nak g Jumaat. Dorang g masjid, aku bersama Qeng n Kak J pergi meredah lalulintas pergi ke Msjid Jamek. Niat di hati nak pergi Sogo mula2, tapi tengok kan Kak J nak g sorg2 kesian lak kan, so merangkap adik ofis n saudara seIslam yang sangat mengasihani saudaranya yang lain, aku n Qeng pun temankan la. Sampai2 je sana, mak datuk Subhanallah, mengucap panjang aku, ramai sangat-dahsyat-tak-hengat orang. Gile! Tapi demi akak ofis terchenta, kami harungi juga lautan manusia itu. Oh-sungguh-tak-caye Hanum buat all dis. Aku memang tak suka sangat pergi tempat ramai2 orang, cepat je emo aku kang, nasib baik la xde pape nak cari, kalo tak sure balik ofis ngan muke bengang-tak-dapat-mende! hihi.



Sampai ofis around 230. Fuhh. Dalam ati zikir munajat dah jadi teman seperjalanan aku. Mane taknya, dari ofis pergi masjid India, jalan2 masjid India, n den balik ofis balik. Kaki2 aku rasa nak tercabut je, naseb la kaki aku ni x boleh pakai buang, kalo boleh, dah lame dah aku pergi beli jap pastu tukar, abes cite. Cess, cane la aku boleh terpikir menda2 mengarut ni semua. ish3.


Ok, enough! Jom cerita pasal menda yang memberangsangkan pulak. Petang ni, aku dapat invitation drpd ctkay untuk join dia makan kat Mandarin Oriental. OMG! thank you so bunch CT! cyg ko! haha. Dia dapat pun sebab vendor company dia nak blanje makan, so boleh la bawak sorang kenalan. So aku dapat. Yay! Saat-saat berduka cita mengenai dunia cinta macam aku ni, makanan la BFF yang sangat cocok untuk aku, nak makan banyak2. Biar padan muka M.A.I(bukan nama sebenar) dapat awek tembam. huh.


Bercakap pasal lelaki, aku tak faham la lelaki ni, sometimes diorang bley difahami, sometimes aku tak faham langsung k. hish. Ada ke aku kuar pergi bukak puasa pun nak marah sampai tak message. Bukan nya aku tak balik rumah. Sengal! And then macam la aku buat salah besar sangat macam aku ni curang. Curang betul2 kang, eh tak2, ampun maaf dipinta sayang. i lap u.


Takpela, forget bout dat, already told Pocoyo, so i feel relieved now! oh ya, semalam aku kluar berjumpa BFF aku. ms Nisak. We had fun. Kitorang plan pergi iftar kat surau klcc. Sampai2 klcc, terus terjah ambik pics kat replika rumah kampung n watak2 cerita Lat. And then, jalan2 ronda klcc jap, tup tup, terjumpa pelakon Zafrul dalam cerita Spa Q tu. So takpe la, tu x penting pun lepas tu terus buat misi mencari Surau KLCC. Si Gummy, rumet Nisak kata kat Level 3, alih2 agak sesat-tak-sesat-sangat la. Kitorang pun blur bila tengok si Gummy blur,padahal dia yang selalu g smayang situ. ish3. Iftar ends at 8. Kitorang sambung makan Meatball Spagheti Bolognaise n Bubur Lambuk yang dibawa sendiri n keluar dari surau kira2 jam 8 lebih. Ronda2 kat ground floor kejap sebab Nisak nak beli biskut raya utk Umi yang terchenta n aku pun sempat la rembat tudung kat Arzu. Bukan 1...bukan 2..tapi 4 terus. Promosi Ramadhan, 4 for rm100. ok la kan, with quality. yang memuaskan, aku puas! So aku satisfied. Ok enough shopping raya, takmo lagi dah. hihi.


gambar utk tatapan...

setibanya di klcc.

Meatball Spagheti Bolognaise n Bubur Lambuk.

gambar lagi..Gummy jadi hired photographer.

Selepas shopping, last pic wit Lat.



So, dats d long journey of my story, harap tak bosan. kalo bosan, just tekan pangkah kat tepi atas kanan page ni k. Aduh. Lambat lagi nak pukul 5, engatkan aku coret-coret kat blog ni boleh la membuang masa, tengok2 ada 40minit lagi, ish2. Oh yay. Tak sabar nak g makan-makan. Till then. Luvs~


2 comments:

Nisa Tarmizi said...

cun gile kawan ko tu.. kim slm bleh.. haha.. weh.. de membe aku tgk pics ni n ckp "omg.. lawa giler bag mmbe ko"... huhu~

msHanum said...

okeh,nanti aku kem salam kat mmber aku tuh!



"Nisak..nisak.. ada org kem slm kat ko." -haha-


oh, eqa ek?aku pun bru bace komen die kt fb. ahaks. ckp kt eqa tQ2!