Sunday, March 21, 2010

Epigastric pain...ko tau ke??

Since tengahari semalam, bahagian antara perut dan dada aku jadi senak tiba2. And it continues until now. Cuba2 tanya kat member aku yang keje hospital, dia kata aku maybe kena 'epigastric pain'...ape kejadah nye tuh??? Haha. Tu lebey kurang macam gastric la...either truk @ yg biase2 punye je...Ceceh, pandai je aku explain kan...

Simptom2 aku:

  1. Sakit dada yang terlampau sampai nak cakap pn sakit
  2. Sesak nafas/sukar nak bernafas
  3. Nausea

Solution nya, aku kena jumpa doktor nak ambik ubat angin n reconfirm sakit aku ni. Tapiii...masalah betul kalo duduk dekat pekan koboi ni, hari Ahad semua kedai tutup. Dengan klinik pun tutup sekali. Nape, ari Ahad pun ari cuti daripada sakit ke? Hadoiyaii.... So, aku kena la tunggu klinik Universiti Tanah Gersang ni esok. Masalah aku sekarang, aku tak boleh baring, kalau baring dada aku jadi lagi sesak n sakit. Hope nanti x serius sgt la aku nye sakit ni, n hope dapat medicine esok trus pulih seperti sediakala. Amin. Ehm, bagus jugak ada member yg ala2 doktor ni kan...tapi kenapala ko xde simpan ubat dia skali, kan senang aku dtg jumpe ko je pakcik Hilmy ooi!

No comments: