Friday, April 9, 2010

Mengidam...tapi....

Tadi bangun2 tidur as usual habit aku mesti nak bukak lappy tengok fb, so terbaca la status sorang akk ofis masa intern dulu saying... "Having lunch at sushi King *nyums*" Fuhh...trus je saliva aku merembes, da la tengah lapa2 ni...boleh pulak cakap pasal makanan, lagi ler aku bernafsu. Haha. And menjadi habit aku jugak kalau apa yg aku rasa nak cakap aku akan say it out loud dekat status fb aku....huhuhu.... But then, this one concern friend komen ler plak "eh, bukan sushi King tak halal ker?" Pergh...ko ni potong tau tak, aku tak pernag doubt ko saje nak doubt kan aku... Ok, maybe niat dia baik so thanks.... And i made some research and apa yg jumpa...

1. http://www.jurnalhalal.com/2010/03/adakah-sushi-king-halal.html

2. http://ohtidak.com/oh-sushi-king-tidak-halal/

3. http://www.kuehtart.com/2010/02/sushi-king-tu-halal-ke-weyh.html

Aku ni ajaran agama tak tinggi mana pun, so nak jugak tahu pendapat orang lain. Tapi ada jugak yg akan cakap...."ala,kita bukan amik sushi yang ada mirin tu pun...", "Kita tak minum beer pun....", "Ala,tak yah ragu2...makan je". So macam mane kalau macam tu ek, still tak boleh ker?? Any comment?? Please... Komen2 kamu amat sy hargai... Just nak mengclearkan keraguan... Oh btw, kalau i pergi makan selalunya menu i....

  • Salmon
  • Salmon skin piri-piri
  • Soft Shell Crab Temaki
  • Sakana Fry
  • Air Green Tea Cold

And, the products yg contains Mirin(sejenis alcohol or rice wine) :

  • Unagi Kabayaki
  • Unagi Slice
  • Karei Nitsuke
  • Saba Misoni
  • Mamakari
  • Ikura

5 comments:

Nisa Tarmizi said...

aku dah lame tau psl sushi king ni... tp mase intern ritu gi mkn sushi king kat equine park.. diorg ade tunjuk mane yg x halal.. mmg b4 mkn die akan tunjuk xkisah la waiter time tu muslim ke x diorg concern... so if gi susykie tu lg aku leh show la yg mane xhalal tu... eh bkn aku dh tunjuk ke

msHanum said...

paham tu...aku engt ko ade cakap dulu,n dah tunjuk da.Tapi saje2 nak tahu more...lagipun ape je aku makan,langsung tak amik those yang ada mirin...huhu...

msHanum said...

oh man nisak....aku dah rase nak makan sushi lagi,da ler ritu pergi xde salmon.brengset betol!haha...aku rse "syuskie" tu nice gak...tagline baru.Kalo kawan ko pgl "kukhi shing",aku lak pgl "syuskie"... hahaha

Nisa Tarmizi said...

amboi sape kawan aku ni.. bajet mcam die x bace kan.. eh tapi die bace ke... hahah... yup... susykie much better... tu la darjat kite.. x setaraf kuki shing.. hehe... dem aku lak yg terliur.. eh ko tau.. adik jalal penggemar sushi ok!! so dah de kawan baru.. haha

ps : ko tau.. kite SANGAT RUGI x buat kad tu... pliz la lyn abg susykie ko tu.. at least ko dpt mkn free.. aku tumpang sekaki.. haha

msHanum said...

hoii..bajet aku lyn die,dating kt syuskie je ke?? Byk betol duit die..hahaha..xde maknenye nak lyn dah,die ngn aku xde kimia,asyik la x paham ape yg die dok msg,so better stop je.haha.wahhh.bgus ni ade geng makan bru,jom wt reunion...hahaha~