Wednesday, October 21, 2009

Terima Kasih Cinta...

“Terima kasih cinta…..untuk segalanya…kau berikan lagi,kesempatan itu…”


Bait2 lirik Terima Kasih Cinta nyanyian Afghan terngiang-ngiang kat kepala otak aku malam2 buta ni. Terfikir aku nak menulis serba sedikit. Mungkin fakta n mungkin juga auta. Aku terfikir cinta ni luas maksud dia kan, cinta kepada Allah, manusia, binatang, seni dll. Tapi yg hakiki seharusnya la kepada Yang Kuasa. Semenjak dua menjak tiga menjak ni(tiru gaya Nabil), minat aku kea rah menulis semakin menampakkan perkembangan positif. Mungkin x sehebat Shakespeare or A.Samad Said, tapi cukup la utk tatapan sendiri(kalo korg muak xyah baca,nama pn tatapan sendiri). Bagi aku, menulis apa yg tersirat dalam benak2 fikiran dapat me’release’kan serba sedikit tekanan perasaan yg aku hadapi. Dulu, aku suka menulis diari. Diari la teman aku siang malam. Tapi diari jugak la yg memutuskan cinta sesama manusia aku. Tapi, tu suma dah jadi kenangan. Tiada diari yg jdi peneman diri, hanya tulisan2 dan idea2 kosong di dada blog ni yg tggl. Dulu juga, aku penuh dgn idea2 klasik utk menulis, beberapa novel cuba aku habiskan, tapi idea berhenti sekerat jalan. Idola?? Of coz ada. Aku suka baca novel2 cinta. Mungkin cinta lebih dekat dgn jiwa aku. Di tingkatan 1 dulu, KP aku yg jdi idola aku. Idola untuk aku menulis sebab dia pun kaki tulis novel jugak. Untuk golongan tokoh pemikir, aku mengagumi Tun Dr. Mahathir. Ke mana shj aku pergi gmbar n semangat Tun aku pautkan dalam ingatan. Mungkin ada yg mengutuk beliau, tapi yg pastinya suara beliau masih didengari di ceruk rantau mana pun, korang ada ke pikir sampai mana tahap yg dia pikir utk Malaysia sekarang??? Takde kan…so KEEP UR MOUTH SHUT!!! Oppsiee..ter’emo’ lak kan. Huhu~


Tak silap aku, kat HotFm semalam(source:Qeng), topik pagi dia ‘Apa yg anda buat utk memotivasikan diri anda??’. So ape jwpn korg, jom kita sharing, it’s fun tau bila tau ape yg watkan kita confident n motivated, sebab bila kita confident, aura kita automatically jdi positive, xpayah dah pakai AuraSeri. Huhu. Utk aku?? Bagi aku senang je. Aku akan rasa konfiden bila aku b’pakaian kemas. Pakaian aku melambangkan aku pada sesuatu hari tu. Well, terpulang jugak kt individu tu sendiri ye tak. Kenkadang org pakai cincai pun konfiden tinggi. Tpi bagi aku ciri2 ni aku akan aplikasikan kat org yg berharta la. Sebabnya..bila org yg ada duit, diorang cakap apa pun orang akan angguk kpale, n even ko dress up mcm minah Indon baru sampai Malaysia pun org tetap respect ko. Tapi maybe ada org yg tak setuju dgn aku, terpulang la, ni pada penelitian aku je. Oh yee, dress up je x cukup baii, knowledge pun pentng gak n macam mane ko bring urself to the crowd. Kalo ko nak bercakap, ko kne tengok gak crowd ko cane. Takkan ko nak cakap pasal ‘Beyonce datang Malaysia’ kat tok nenek kt kg ye tak, haram dorg nak tau kejadah tu, silap2 dorg lak tanye kita”Menatang apo Biyonce tuh, cm biol yo…” Haha~


Fuhh, puas rasanya dapat menulis, atleast 1/10 yg terkandung dlm fikiran aku utk hari ni dah lenyap. Lenyap menjadi cakaran aku di blog ni. Tapi atleast aku puas, puas sebab aku dapat luahkan apa yg aku pendam. Sekarang ni kat ofis kerja makin menimbun, sampai xde masa nak menulis, so aku menulis malam, tu jalan terbaik. K la, kne off lappy dah, esok kne wake up early in d morning. Hopefully esok ada mende best happen. Till msHanum menulis lagi. Chiaows~



No comments: